رفتن به محتوا
نعیم ابراهیمیان لوگو

خانه » سمینارها و سخنرانی‌ها
سمینارها و سخنرانی‌هاsajad palangi2021-03-06T13:19:51+03:30

خلاصه

جمهور علمای مارکتینگ متفق القولند که قیمت یکی از چهار پایه اصلی آمیخته مارکتینگ است. اما حقیقتا آنطور که باید قدر ندیده و به آن توجه لازم معطوف نشده است. مدیران مالی بر سویه های سودوزیانی آن توجه دارند. مدیران فروش بر تسهیل فرایند متقاعدسازی مشتریان و مدیران مارکتینگ بر حس وحال مصرف کنندگان و اثر آن بر جایگاه یابی کالا-برند. مدیران عامل نیز نهایتا بر قیمت مورد تایید سازمانهای زیرربط صحه می گذارند.

خلاصه

امروز به دعوت دوست و همکلاسی قدیمی، جناب آقای دکتر شهبازی توفیق داشتم ساعتی از آنچه اگر اسمش را بتوان گذاشت تجربه با دانشجویان دوره ارشد دانشگاه #پردیس_قم سخن بگویم. وقتی یادم می‌افتد که ده سال قبل در این کسوت و در این سن و سال بوده‌ام احساس پیری می‌کنم. احساس پیری که البته همیشه دوستش دارم. من و او اگرچه پس از ارشدمان از دانشگاه #بهشتی دو مسیر متفاوت را برگزیدیم اما وقتی با هم صحبت می‌کردیم احساس می‌کردم کم و بیش حالمان خوب است و اگر دوباره برگردیم همین انتخابهای امروز را داشته باشیم.

خلاصه

در یک رویای شیرین می‌دیدم که به کلاس درس جناب آقای دکتر #محسن_نظری دعوت شوم و درس خدمتشان پس دهم.

خلاصه

امروز به دعوت استاد عزیز، جناب آقای دکتر محسن نظری، مهمان دانشجویان ارشد ام‌بی‌ای #دانشگاه_تهران بودم. طبق عادت مألوف جلسه به صورت پرسش و پاسخ دنبال شد و گفتگوی سودمندی دست‌کم برای من رخ داد. امروز که از میان انبوهی از مسائل در کسب‌وکار جدیدمان (#اکالا) به این فضا می‌رفتم مدام تاسف می‌خوردم که چرا چفت و بست‌های صنعت و دانشگاه جفت و جور نیست. دو فضای بیگانه و نامرتبط. چرا مسايلی که می‌تواند حل شود باید همچنان حل نشده باقی بماند؟ قرارگرفتن حتی یک فرد مناسب در جای مناسب چه فرآورده‌هایی برای کشور عزیزمان می‌تواند داشته باشد، این را آدم مسأله‌داری مثل من با پوست و گوشت درک می‌کند. پی‌نوشت: شکر خدا این دوستان به دلیل نوع خاص رشته تحصیلی‌شان قرابت خوبی با کسب‌وکار داشتند.

خلاصه

امروز به دعوت جناب آقای دکتر سجادی، مهمان دانشجویان ارشد رشته کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بودم. طبق معمول کوشیدم تا با ارجاع حضار به گفته‌ها و نوشته‌های قبلیم از تکرار پرهیز کنم. چیزی که می‌پسندم از این جلسه یکی دو ساعته باقی بماند عوامل موفقیت یک کسب‌وکار است: من به اختصار و به ترتیب چهار عامل را برشمردم که منبعث از اندک تجربه و مشاهداتم در کسب‌وکار است. مهمترین عامل را معنا بر شمردم. عامل دیگر را ایده‌ای دانستم که از نقاط قوت و ضعف ما بر‌می‌آید نه فرصت‌ها و تهدیدها. عامل سوم مدل کسب‌وکار و در کنار و به همان اندازه با اهمیت اجرای درست و به موقع آن است. بعداً در مورد این چهار عامل مهم که برخی از آنها در مقابل ادبیات ارتودوکس #کارآفرینی قرار می‌گیرد بیشتر می‌نویسم.

خلاصه

پس از ۵ سال به بهانه سیمنار اداره کسب و کار به روش میلیاردها دوباره در دانشکده فنی #شمسی_پور حضور یافتم. این حضور مجددا حال و هوای دانشگاه و دوران تدریس را در من زنده کرد، یادش بخیر. در این سمینار از شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای #افق_کوروش که رتبه ۶٩ در میان صد شرکت برتر کشور را دارد، دعوت به عمل آمده بود.

خلاصه

دوشنبه بیستم فروردین به نمایندگی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای #افق_کوروش دوباره مهمان دانشکده فنی #شمسی_پور بودم. در این جلسه کوشیدم با استفاده از سه یادداشتی که دو و سه سال پیش با موضوع تولید ملی نوشته بودم به بررسی آرای موافقان و مخالفان این مفهوم بپردازم. در بخش پایانی نیز در حد بضاعت به چند پرسش مهمانان این همایش پاسخ گفتم.

Page load link
برگشت به بالا