قانون طلایی مدیریت زمان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
خیلی بد خیلی خوب
۴,۷۱ امتیاز از ۷ رای
Loading...

یه توصیه خیلی ساده که می‌تونه مدیریت زمان شما رو زیر رو کنه! بعد از اینکه در امور اولویت‌بندی رو رعایت کردید قبل از تخصیص زمان، اون رو ارزیابیکنید و تصمیم بگیرید که چقدر باید یا می‌خواهید برایش زمان بگذارید و خودتون مجبور کنید در اون زمان تصمیمتون بگیرید و اون کار رو اجرا کنید! مثلا من یک بیزینس پلن پنج‌ساله رو در هشت جلسه می‌نویسم، خونه رو در دو هفته انتخاب می‌کنم، برای خرید یک تلویزیون یک روز زمان می‌گذارم و برای نوشتنیک پست حداکثر یک ربع وقت می‌گذارم و اون رو برای مدیریت وسواسم هیچ وقت ویرایش نمیکنم! یک روز آزمایش کنید! قبل از تهیه یک گزارش تصمیمبگیرید که باید چند دقیقه‌ برای ساختنش وقت بگذارید! وقتی تصمیم گرفتید روشی رو انتخاب کنید که شما رو در اون زمان به نتیجه برسونه و بهش وفادارباشید. یک ایمیل رو اگر ده بار هم ویرایش کنید جای بهبود داره اما توجیه ندارد! وقتی مدیری مثلا از شما اندازه بازار یک صنعت رو شفاها می‌پرسهمنظورش حدوده اون صنعته و باید بتونید جوابش رو بلافاصله بدید! وقتی بهتون برای این پاسخ یک روز یا یک هفته وقت می‌ده باید وضوح و وقتی که براشمیگذارید متفاوت باشه! تناسب خیلی مهمه! بدترین کار اینه که به دلیل وقت نامتناسب گذاشتن برای کارهای کم اهمیت‌تر مجبور باشید یک کار مهم و حیاتیرو در وقت کم سمبل کنید و براش تصمیم بگیرید. امتحان کنید! اولویت‌بندی کنید و برای هر کاری به اندازه‌ی اهمیتش وقت بگذارید!

کلمات کلیدی