در لیوان طوفان شدن در یک جامعه سیاست‌زده

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
خیلی بد خیلی خوب
۴,۴۳ امتیاز از ۷ رای
Loading...

اولین گام مارکتینگ،‌ بخش‌بندی بازار یا همان (سگمنتیشن) است. یک بازار را می‌توان به صدها صورت بخش‌بندی کرد از لحاظ جنسیت، سطح درآمد، محل زندگی و … اما بعید می‌دانم حتی عمیقترین مارکترها هم پیش‌بینی می‌کردند لازم باشد روزی بازار را بر اساس موافقین حجاب و مخالفین #حجاب بخش‌بندی کنند. بی‌تردید این خود می‌تواند به عنوان یک تز دانشگاهی در یک جامعه سیاست‌زده و نه سیاسی مطرح شود. هر کسب و کار دیگری هم مانند #اسنپ بود در این وضعیت که قرار می‌گرفت گیج می‌شد. من پیش این ده‌ها مرتبط درباره اسنپ و #تپسی پست گذاشته بودم و بیشترش نیز انتقادی بود اما در این مورد به عنوان کسی که تجربه کار در کسب‌وکارهای بزرگ و در معرض دید را دارد باید عرض کنم که هیچ فلسفه‌ای به دارنده‌ی یک کسب و کار حکم نمی‌کند که طرف هیچ بخشی از بازار را بگیرد و تا تجربه‌اش نباشد این واماندگی در میان این دو فشار درک نمی‌شود. وقتی پست‌های یامین پور را به عنوان نماینده گروه اول در واکنش اول اسنپ (طرفداری از مسافر) دیدم به همان‌قدر احساس مخالفت می‌کردم که امروز پست‌های دوستان دیگرم را که نماینده گروه دوم هستند و به واکنش دوم اسنپ (حمایت از راننده) عکس‌العمل نشان می‌دهند. سرانگشتی که زخم شده باشد روی هر عضوی که گذاشته می‌شود درد می‌گیرد! ایراد از سایر اعضا نیست! ایراد از سرانگشت است! همونقدری که تحریم اسنپ توسط دو بخش موافق یا مخالف محلی از اعراب ندارد ورود قوه‌قضایی به یک مساله سازمانی نیز نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه فقط به موضوع دامن می‌زند. شما جای اسنپ بودید در این بازی بازنده-بازنده چه می‌کردید؟

کلمات کلیدی