اصول بازاریابی را به همراه ظهور فرابازاریابی از بهترینهای کسب و کار، دوباره کشف کنید! این عنوانی است که گودریدرز برای کتاب مارکتینگ ششم کاتلر انتخاب کرده است و عنوانی که کاتلر، کارتاجایا و ستیاوان برای عنوان فرعی کتاب انتخاب کردهاند این است که: ((آینده همهجانبه است)) که احتمالا به تجربه تعاملتر و همهجانبهتر با مشتریان اشاره و تاکید دارد.
این کتاب اواخر سال میلادی ۲۰۲۳ منتشر شد و امروز فرصت شد تا دربارهی آن بنویسم البته هنوز به محتوای آن دسترسی ندارم و بر اساس خلاصهی آن در آمازون و گودریدرز و آنچه از بازاریابیهای نسلها قبلتر خصوصا ۴ و ۵ میدانم و دریافتم مینویسم.
نویسندگان در کتاب مارکتینگ ۶ (Marketing 6.0) راهنمایی میکنند که در عصر جدید فرابازاریابی، چگونه از فناوری برای رفع نیازهای مشتریان و ایجاد تفاوت در جهان استفاده نمود تا تحولات فناوری و مدل کسبوکار را با
تغییرات چشمگیر در رفتار مصرفکننده که در دهه گذشته اتفاق افتاده است، ادغام کنند. خوانندگان در مورد:
· بلوکهای سازنده متامارکتینگ (پیشبینی میکنم چیزی شبیه مدل استروالدر در مدلسازی پیشنهاد شده باشد)
· نسل زد (متولدین بعد از ۱۹۹۵ ) و نسل آلفا (متولدین بعد از ۲۰۱۱) و فناوریهایی که روزانه از آنها استفاده میکنند
· چگونه به فراجهان و واقعیت بسط یافته دست پیدا کنیم. (احتمالا چیزهایی شبیه متاورس، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی)
· فضاهای فیزیکی و دیجیتالی
· موانع و راه حل های بالقوه برای ایجاد یک تجربه تعاملیتر و همهجانبه
اگرچه بازاریابی برای رسیدگی به چالشهای جهانی و تغییر انتظارات مشتریان تکامل یافته است اما ترکیب مضامین پایداری و فناوریهای جدید برای تعامل با مشتری برای کسبوکارها ضروری است تا مرتبط (منظور ارتباط در دنیای شبکههای اجتماعی است) بمانند. در واقع، بازاریابی از سنتی به دیجیتال تغییر کرده است، اما اکثر مشتریان هنوز برای برخی از اشکال تعامل انسانی ارزش قائل هستند. در نتیجه، بازاریابی چند کاناله و اومنیچنل (همه کاناله یا کانال فراگیر) متامارکتینگ فراتر از آن است و با ارائه یک تجربه تعاملیتر و همهجانبه مشتری در همگرایی فیزیکی و دیجیتالی واقعی را ارائه میدهد.
میتوانید فایل پیدیاف (pdf.) کتاب مارکتینگ نسل ششم (Marketing 6.0) کاتلر را از اینجا دانلود کنید.
سلام وقت بخیر. ممنون میشم درباره متامارکتینگ اگر اطلاعاتی داریم به اشتراک بگذارید. البته کتاب کاتلر را مرور کردم اما برام جا نیفتاد.