از این آمار و ارقام که بگذریم میرسیم به سه تیزر برگزیده و تشریح و دلیل انتخاب هر یک:
تیزر برگزیدهی اول تلویزیونی: آگهی ناجا با پیام اصلی: «به راستی چگونه رانندهای را تحویل جامعه میدهیم؟» به خوبی و خلاقانه تأثیرپذیری کودکان از والدین را به تصویر کشیده بود و با فاصله آن را با امتیاز ۹۷ بهترین تیزر بهمنماه میدانم. مینیمال بودن اجرا و بازی بسیار خوب کودک در این آگهی باعث میشود که نمرهی کامل در حداقل دو شاخص و یکی از بالاترین نمرات در خلاقیت در ایده و پیام به این آگهی تعلق گیرد. باعث خوشحالی است که تیزر برگزیده به گروه فرهنگی تعلق دارد و با این سطح کیفی پیشبینی میشود تاثیرگذاری خوبی بر مخاطبین داشته باشد. البته به نظر من شاید پیام فرعی: «خود را به یک الگوی خوب رانندگی تبدیل نمایید» در تناسب کافی با پیام اصلی نبود و میتوانست کاملا حذف شود. جمع بستن فرستندهی پیام در پیام اصلی بسیار پسندیده بود.
سه تیزر برگزیدهی دوم تلویزیونی: سه تیزر شون، دنا و دلستر با امتیاز یکسان و البته با فاصله از تیزر برگزیده در ردهی بعدی قرار گرفتهاند که با توجه به تقریبا یکسان بودن امتیاز هر سه آنها را در یک رده قرار میدهم. تیزر شون به دلیل قرابت خوب پیام اصلی که طبیعی بودن است با تم و زمینهی تیزر بسیار مورد پسند من قرار گرفت. این تیزر از منظر اجرا و تاثیرگذاری امتیاز خوب ۹۵ را دریافت کرد و در مجموع مانند دو تیزر دیگر که در ادامه به آنها پرداخته میشود امتیاز خوب ۹۳ را گرفت. تیز دنا نیز شاید از معدود تیزرهایی بود که توانسته بود با چاشنی طنز پیام خود را به خوبی به مخاطبین خود منتقل کند. همین تمایز این آگهی را شایسته قرار گرفتن در این رده با امتیاز نهایی ۹۳ میکند. تیز دلستر نیز با پیام بسیار صریح و قابل قبول و البته متمایز خود و البته با یک اجرای بسیار خوب نیز در همین رده قرار میگیرد. تاکید بر برند بودن دلستر و جایگزینی نام آن به جای ماءالشعیر قطعا نکتهی دقیق و درستی انتخاب و به خوبی اجرا شده بود. دوباره تاکید میکنم این سه تیزر با امتیاز نهایی ۹۳ هر سه در یک جایگاه قرار میگیرند.
چهار تیزر برگزیدهی سوم تلویزیونی: سه تیزر هیس، صحت، دوغ آبعلی و تبرک نیز با امتیاز نهایی ۹۲ هر چهار عدد با هم در جایگاه سوم ارزیابی قرار میگیرند. هیس به دلیل ایدهی خلاقانهی نمایش هیس برای مخاطبین جوان خود از نظر من قطعا یکی از تیزرهای خوب بهمن ماه خواهد بود. تیزر شامپوی کودک صحت نیز اگرچه از منظر ایده خلاقانه نبود اما از منظر اجرا یک کار خوب و قابل قبول ارزیابی میشود و به زعم من مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار میدهد. تیزر حقیقتاً مینیمال دوغ آبعلی نیز با پیام روشن و یک اجرای خوب و البته ساده با یک پیام قابل قبول و به خوبی منتقل شده در این جایگاه قرار میگیرد. تیزر خلاقانهی تبرک که از فضای این روزهای کلاسهای آنلاین استفاده کرده بود و چاشنی طنز را نیز به خوبی دستمایهی خود قرار داده بود نیز یکی از بهترینهای این دسته ارزیابی میشود.
|
ثبت ديدگاه