دیوار نگاره جدید میدان ولیعصر - جام‌جهانی

جنسیت‌زدگی و مارکتینگ

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
خیلی بد خیلی خوب
۵,۰۰ امتیاز از ۶ رای
Loading...

تحلیل حساسیت آن بر مدیاهای جنجال‌آفرین اخیر

خوشبختانه #بیلبورد جنجالی میدان ولیعصر در خصوص #جام_جهانی تغییر کرد. پیش از این #تیزر #سامسونگ هم جنجال آفریده بود که آن نیز تغیر کرد. نکته‌ای که در این خصوص به ذهنم می‌رسد این است که حتی در کشورهایی که سالهاست بحث #تبعیض_جنسیتی یا به تعبیری که البته چندان دقیق نیست #فمینیسم پیگیری می‌شود فقط شکل تبعیض تغییر کرده است. مثلا سازمان‌ها در استخدام میان یک دختر یا یک پسر که هر دو واجد شرایط هستند و به فرض یک حقوق مطالبه کرده‌اند‌ برای غلبه بر فشارهای بعدی و مصادره به مطلوب، داوطلب خانم برگزیده می‌شود. در واقع یک نقض غرض! یعنی راهی که قرار است به نفی تبعیض بیانجامد به نوع دیگری از تبعیض منجر می‌شود.
ما در این راه بسیار تازه واردیم و هنوز مرحله اول را هم پشت سر نگذاشتیم و از جامعه پدرسالار خارج نشدیم اما اگر هوشمند باشیم به جای شعار دادن و ظاهرسازی و تن دادن به فشارها احتمالا نفی تبعیض را محقق می‌کنیم و صد البته این راه دشواری است. هرچیز غیرواقعی محکوم است! چه بیلبوردی که در آن در میان علاقه‌مندان فوتبال اثری از بانوان نیست و چه تیزری که بیشتر علاقه‌مندان فوتبال را خانم نشان می‌دهد!

پی‌نوشت:  عکس آخری که در آن نیز مردان در حال جنگ برای تصاحب جام هستند بعید است در کشورهای خارجی چنین جنجالی بیافریند. این تفاوت به تفاوت بلوغ و حساسیت دو جامعه بر‌می‌گردد.

دیوار نگاره جدید میدان ولیعصر - جام‌جهانی

کلمات کلیدی