تجربه‌ی خوب مشتری، ارزان‌ترین و موثرترین ابزار مارکتینگ

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
خیلی بد خیلی خوب
۵,۰۰ امتیاز از ۳ رای
Loading...

یک جمله از دوره لیسانس در جان من ثبت شده. نمیدانم در کتاب #کایزن خواندم یا در جایی دیگر اما خوب یادم هست در مثالی در بخش#مدیریت_جامع_کیفیت بود.  محتوا این بود که گاهی یک تولیدکننده اتومبیل میلیون‌ها دلار خرج تحقیق و توسعه پروژه‌ای می‌کند که شتاب مدل جدیدش راچند صدم ثانیه بهبود می‌بخشد در حالیکه نیاز مشتری یک جای سیگاری چند دلاری است! نتیجه‌ی تحقیقاتی که در آخرین کتاب کاتلر با عنوان مارکتینگنسل چهارم خواندم  حاکی از این بود که بیشتر مردم حاضرند برای تجربه‌ی بهتر خرید قیمت بیشتری پرداخت کنند. ما فقط در این سه چهار ماه بیش ازصد برنده ۵٠ میلیون تومانی داشتیم و در این سالها بیش از ۴٠ میلیارد تومان به مشتریان عزیزمان جایزه داده‌ایم اما هیچ وقت به تعداد چنین پستهایی کهاز رفتار همکاران زحمت‌کش ما در فروشگاه خرسند شده بودند بازخورد نگرفته‌ایم. یاد آن جمله معروف افتادم که شما همکاران‌تان را راضی نگاه دارید آنهامشتریانتان را راضی نگه می‌دارند. به جز پکیج‌های گاه و بیگاهی که مدیران ارشد افق کوروش برای کمک به بهبود زندگی پانزده شانزده هزار همکارتخصیص می‌دهند از ماه گذشته تصمیم گرفته شده است که پاداش‌هایی برای کل همکاران تعیین شود که کمی از سختی زندگی‌شان بکاهد و مقرر استآن را تا پایان سال چند بار دیگر تجدید کنند. حلقه‌ی انرژی مثبتی که از این همکار ما در یکی از شعبات کرج شروع شده است قطعا اولین این موارد نبودهو نیست اما از معدود مواردی است که با بازخورد مشتری عزیز دیگری ادامه پیدا می‌کند و به دست من و ما به جریان می‌افتد و قرار است به دست شما بهدست دیگران برسد. فرقی نمی‌کند از چه کسی میخرید. فرقی هم نمیکند چه برندی را می‌خرید. اما خیلی فرق می‌کند اگر بی دلیل به هم لبخند هدیه کنید ومواظب خودمون باشید.

کلمات کلیدی